1. Om Fjäråskupan AB
• Selskapet har hovedkontor i Torslanda. Selskapets postadresse er Flygfältsgatan 26, 423 37 Torslanda.
• Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, kan du sende en e-post til info@fjaraskupan.se med det du har på hjertet og dine kontaktopplysninger så høre vi av oss i løpet av kort tid.
2. Bestilling
• Du velger hvilke produkter som du vil kjøpe og legger dem i handlekurven ved å klikke på knappen "LEGG I VAREKURVEN". I løpet av innkjøpsprosessen kan du alltid endre innholdet i handlekurven, og du kan hele tiden kontrollere innholdet i handlekurven og se kostnadene for de valgte produktene.
• Du kan endre innholdet i handlekurven frem til du har bekreftet innkjøpet ved å klikke på knappen "GODKJENN ORDRE". Bestillingen sendes til oss når du klikker på knappen.
• Når du har fullført bestillingen, sendes en ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du alle opplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
• Hvis noe er feil i ordrebekreftelsen, må du umiddelbart kontakte oss via e-post til info@fjaraskupan.se.
• Fjäråskupan AB forbeholder seg retten til å nekte kunden å kjøpe noe.
• Alle bestillinger anses som bindende. Hvis du har foretatt en bestilling ved en feil, må du derfor kontakte oss på info@fjaraskupan.seumiddelbart.
• Hvis en vare ikke finnes på lager, kontakter vi deg og restnoterer den. Når vi får inn den restnoterte varen, sender vi den til deg. Hvis du ikke ønsker den restnoterte varen, kan du alltid kontakte info@fjaraskupan.se og avbestille den.
3. Fraktkostnad
• Det er fraktfri levering på alle bestillinger innen Sveriges grenser. Ved øvrige bestillinger kommer frakt i tillegg i henhold til våre leverandørers prislister.
4. Betaling
• Betaling skjer gjennom Klarna Faktura. Fakturaen vil bli sendt til e-postadressen din og må betales innen 14 dager.
5. Garanti
• Vi ønsker at alle våre kunder skal bli 100 % fornøyd med det de kjøper. Hvis du får problemer med et produkt, kan du kontakte oss på info@fjaraskupan.se. Oppbevar alltid ordrebekreftelsen i garantitiden.
• Hos Fjäråskupan har du naturligvis garanti på alle varer du har kjøpt av oss. Som privatperson omfattes du av konsumentkjøploven, noe som betyr at du har reklamasjonsrett i 3 år.
6. Levering
• Våre normale leveringstider er 3–5 arbeidsdager på lagervarer. Bestillinger som foretas i helgene, sende tidligst på mandagen etter.
• Leveringstid på viftehetter som vi ikke har på lager, er normalt 3-4 uker.
• Hvis det blir forsinkelser i leveransen (uten at vi har meddelt deg om lengre leveringstid), må du kontakte oss på e-postadresse: info@fjaraskupan.se.
• Avvik kan forekomme,og i slike tilfeller kontakter vi kunden.
• Fjäråskupan kan ikke holdes ansvarlig for å levere et utsolgt eller utgått produkt.
• Fjäråskupan leverer ikke bestillinger til Svalbard.
7. Uavhentede pakker
• Hvis du av en eller annen grunn ikke henter pakken, må du betale kostnadene for frakten.
• Uhentede pakker pålegges en avgift. Avgiften debiteres på etterskudd. Ved uteblitt betaling går kravet til inkasso. Dette gjøres uten unntak. Du har vanligvis to uker på deg til å hente pakken etter at den har kommet til utleveringsstedet, og deretter returneres pakken til oss. For ikke utløste pakker debiterer vi NOK 250 + alle frakt- og fortollingskostnader (ca. 425 NOK).
8. Leveringsforsinkelse
• Hvis det oppstår leveringsforsinkelse av en eller annen grunn, vil vi kontakte deg. Naturligvis vil vi gjøre alt vi kan for å levere bestillingen din så raskt som mulig. Du som kunde har imidlertid rett til å heve kjøpet ved omfattende leveringsforsinkelse.
• Det kan oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, for eksempel hvis våre leverandører ikke kan holde sine forpliktelser overfor oss. Fjäråskupan forbeholder seg retten til å fraskrive seg erstatning til kunden ved slike situasjoner eller ved forsinket levering.
• Viktig! I sjeldne tilfeller roter posten bort brev og pakker. Disse erstatter vi ikke.
9. Priser
• Klikk på det norske flagget for å se riktige priser. Alle priser er inkludert 25 % moms.
• Vi tar forbehold om prisendringer forårsaket av prisendring fra leverandør, trykkfeil i prislisten samt feil i priser som skyldes feil informasjon, og forbeholder oss retten til å justere prisen.
• Vi tar forbehold om momsøkning og andre prisendringer som vi ikke har kontroll over.
10. Retur- og angrerett
• Ved kjø av varer på nettstedet har du som kunde en lovfestet 14 dagers angretrett som gjelder fra du har tatt imot en vare som du har bestilt. Det betyr at du som kunde har rett til 14 dagers returrett, uten å oppgi grunn. Varen skal returneres i uendret stand og i originalemballasjen.
• Fjäråskupan forbeholder seg retten til å debitere kunden hvis noe skulle mangle, for eksempel bruksanvisning. Kunden må selv betale returkostnader samt andre kostnader som kan oppstå ved retur fra Norge.
• Kontakt oss før du sender produktet tilbake. Så snart vi har fått varen tilbake, får du tilbakebetaling.
10.1. Ved bruk av angreretten:
• Du må informere oss om at du angrer deg. Meldingen skal sendes til oss info@fjaraskupan.se. I meldingen skal ditt navn, din adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke varer som returen gjelder, fremgå klart og tydelig.
• Du bør umiddelbart og senest innen den lovbestemte fristen på 14 dager etter melding om at du angrer, returnere produktene til oss.
• Du er ansvarlig for returfrakt, levering og produktenes tilstand ved retur. Produktene bør derfor sendes godt emballert og i den opprinnelige emballasjen.
• Når det gjelder tilbakebetalingsbeløpet, forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen sammenlignet med varens opprinnelige verdi ved brukt eller skadd produkt.
10.2. Angreretten gjelder ikke ved:
• Produkter som på grunn av helse- eller hygienegrunner er forseglet (plombert), og der forseglingen (plomberingen) er brutt av deg.
• Spesiallaget produkt, som er skreddersydd spesielt for deg eller har et tydelig personlig preg etter dine ønsker.
• For mer om den lovfestede angreretten, se her.
11. Reklamasjon og klage
• Vi kontrollerer alle produkter før de sendes til deg. Hvis produktet likevel skulle være skadet eller feilekspedert når det ankommer, påtar vi oss i samsvar med gjeldene lov om forbrukerbeskyttelse å rette feilen uten at det koster deg noe.
• Husk på at du ikke skal løse ut pakken ved synlige feil som kan ha påvirket tilstanden til varen du har bestilt. Foreta i dette tilfellet en reklamasjon til DHL/Postnord direkte på utleveringsstedet, og be dem sende pakken tilbake til Fjäråskupan og skrive grunnen til returen på pakken. Send siden en e-post til info@fjaraskupan.se for å informere om reklamasjonen.
• Reklamasjon og/eller klage skal sendes umiddelbart etter at defekten er oppdaget.
11.1. Hvordan går du frem ved reklamasjon?
• Eventuelle feil og defekter skal alltid reklameres til info@fjaraskupan.se der du oppgir ditt navn, din adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
• Hvis vi klarer å rette feilen eller levere et lignende produkt, tilbakebetaler vi deg for det defekte produktet i samsvar med gjeldene lov om forbrukerbeskyttelse. Vi tar ansvar for returfrakt ved godkjente reklamasjoner.
• Vi forbeholder oss retten til å nekte en reklamasjon hvis det viser seg at varen ikke er feil i samsvar med gjeldende lov om forbrukerbeskyttelse. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene til “Allmänna Reklamationsnämnden”, se arn.se.
12. Ansvarsbegrensning
• Vi tar intet ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
• Vi aksepterer intet ansvar for forsinkelser/feil som følge av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbestemmelse, redusert eller uteblitt levering fra leverandør.
13. Produktinformasjon
• Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på dette nettstedet samt sluttsalg av produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes nøyaktige utseende da en viss fargeforskjell kan forekomme som følge av bildeskjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi forsøker alltid på beste måte å eksponere produktene så korrekt som mulig.
14. Personopplysninger
• Ved å handle hos Fjäråskupan AB aksepterer du våre retningslinjer for personvern og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter din personlige integritet og samler ikke inn flere opplysninger enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjeparter uten rettslig grunn.
• Fjäråskupan AB er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger du har gitt til oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere bestillingen din samt i de tilfellene der du har ønsket å motta nyhetsbrev eller kampanjetilbud - for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
• Den nedenstående informasjonen er en oppsummering av hvordan vi i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR) lagrer og behandler dine personopplysninger.
14.1 Hva er en personopplysning?
• En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.
14.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
• For å kunne håndtere bestillingen din samt å svare på spørsmål relatert til bestillingen din (kundeservice) lagrer vi ditt fornavn og etternavn, din adresse, ditt telefonnummer, din e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
• Opplysningene dine lagres så lenge vi har en rettslig grunn til å behandle opplysningene dine, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å etterkomme en rettslig forpliktelse, for eksempel i henhold til bokføringsloven.
14.3 Rettslig grunn
• I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å oppfylle avtalen med deg.
14.4 Hvilke opplysninger deles og med hvilket formål?
14.4.1 Betalingsleverandør
Ved gjennomføring av kjøp deles informasjonen med vår betalingsleverandør Klarna. Det som lagres, er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Når du betaler med faktura, lagres også personnummeret hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot bedrageri. For videre informasjon henviser vi til http://www.klarna.com/se/dataskydd.
14.4.2 Transportselskap
For å kunne levere bestillingene dine og sluttføre avtalen vår må vi dele spesifikk informasjon med transportselskapet (DHL/Postnord). Det som deles med transportselskapet (DHL/Postnord), er fornavn, etternavn samt adresseopplysninger for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også bli delt med transportselskapet (DHL/Postnord) for å gi meldinger.
14.5 Retten til tilgang
• Du har rett til å få utdrag av all informasjon som finnes om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
14.6 Rett til retting
• Du har rett til å be oss om å oppdatere feil informasjon eller komplettere informasjon som er mangelfull.
14.7 Retten til å bli glemt
• Du kan når som helst be om at opplysningene som gjelder deg, skal slettes. Det er noen få unntak fra retten til sletting, for eksempel om at opplysningene må beholdes for at vi må oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel i henhold til bokføringsloven).
14.8 Ansvarlig for personvern
• Fjäråskupan AB er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.
14.9 Slik beskytter vi personopplysningene dine
• Vi benytter oss av industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som for eksempel personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker en svensk plattform, Jetshop, som drives av Jetshop AB med hovedkontor i Göteborg og Stockholm.
15. Endringer i de generelle vilkårene
• Vi forbeholder oss retten til når som helst å foreta endringer i vilkårene. Endringer av vilkårene vil bli publisert på nettet på nettstedet. De endrede vilkårene anses for akseptert i forbindelse med bestilling eller besøk på nettstedet.
16. Tvist og lovvalg
• Hvis en tvist ikke kan løses ved at selskapets kundeservice og kunden blir enige, kan du som kunde kontakte “Allmänna Reklamationsnämnden”, se arn.se.
• Ved en eventuell tvist følger vi beslutningen fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
• Tvist som gjelder tolkningen eller bruken av disse generelle vilkårene, skal tolkes i samsvar med svensk rett og lov.
17. Informasjonskapsler
• Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på den besøkendes datamaskin, og som kan brukes for å følge med på hva den besøkende gjør på nettstedet. På fjaraskupan.se bruker vi følgende informasjonskapsler:
- Øktkapsler (en midlertidig informasjonskapsel som bare brukes ved en økt).
- Permanente informasjonskapsler (kapsler som ligger igjen på datamaskinen din til du sletter dem eller til de går ut).
- Førstepartskapsler (kapsler som settes av nettstedet du besøker).
- Tredjepartskapsler (kapsler som er satt fra et annet nettsted enn det som du besøker).
- Lignende teknologier (teknologier som lagrer informasjon på din nettleser eller på din enhet på en måte som ligner informasjonskapsler).
• Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre de tjenestene vi tilbyr. Noen av våre tjenester trenger informasjonskapsler for at nettstedet skal fungere korrekt, mens andre informasjonskapsler forbedrer tjenestene for deg. Vi bruker informasjonskapsler til generell analytisk informasjon om din bruk av våre tjenester og for å lagre funksjonelle innstillinger, for eksempel sted og andre opplysninger.
• Hvis du ikke aksepterer bruk av informasjonskapsler, kan du stille inn nettleseren in slik at den automatisk avviser informasjonskapsler, eller slik at den informerer deg om en nettside bruker informasjonskapsler. Hvis du slår av informasjonskapsler, vil du ikke kunne handle siden kundekurven og innloggingen krever informasjonskapsler for å fungere. Du kan derimot se rundt i butikken uten å ha informasjonskapsler aktivert.